Henry lub Henryka (z ang. Henry)- to osoba, która ceni sobie wygodę, niezależność, technologię i adrenalinę. Ma od 25 do 45 lat. Prawdopodobnie pokolenie to stanie się w Polsce wyższą klasą średnią.

Myślę, że bardzo ważne w edukacji finansowej każdego z nas jest świadomość do jakiej grupy konsumentów należymy. Warto wiedzieć, jakie mechanizmy nami kierują. Dobrze jeśli znamy swoje mocne strony oraz wartości, jakimi kierujemy się w życiu. Jesteśmy społeczeństwem, które zwraca coraz mniej uwagi na sztuczki marketingowe. W kupowanych produktach poszukujemy dobra dla samych siebie. Coraz mniej ufamy opinii innych ludzi, lubimy decydować sami. W dalszym ciągu szukamy autorytetów na naszej drodze i lubimy pieniądze.

Z dzisiejszego artykułu dowiesz się, jakim typem konsumenta jesteś.

Jest to kolejny artykuł z cyklu: „Elementarz Oszczędnego Rodzica„.

Już dziś dołącz do zamkniętej  grupy na facebooku, w której codziennie publikowane są krótkie porady oszczędnościowe. W dalszej perspektywie czasu planuję live’y z moim udziałem 😉 Na razie jestem na etapie planowania tematyki takich spotkań.

Pokolenie X- jest to spora część społeczeństwa urodzona pomiędzy rokiem 1961 a 1985, inaczej są nazwani pokoleniem PRL. Jest to pokolenie ludzi, którzy odrzucają współczesne wartości, które narzucił marketing, Nie uczestniczą w wyścigu szczurów. Często czują się zagubieni w świecie nowinek technicznych. Ich wartościami jest wiara oraz wykształcenie. Nie rozumieją szału konsumpcjonizmu, ale status rodziny określają dobrami jakie ona posiada. Kupują jedynie ważne rzeczy i szanują takie,  które można przekazać z pokolenia na pokolenie. Ludzie z Pokolenia X pracują w jednym miejscu wiele lat i uważają, że na wiele niedogodności należy przymknąć oko. Pokolenie X jest lojalne oraz odpowiedzialne wobec pracodawcy, ma bogate doświadczenie zawodowe. Nie boi się ciężkiej pracy, a zatrudnienie ma im dać poczucie stabilizacji.

Generacja Y (Czyli Milenialsi)- Jest to pokolenie ludzi, którzy urodzili się pomiędzy 1980 rokiem, a rokiem 2000. Milenialsi w odróżnieniu od pokolenia X bardzo chętnie korzystają z dóbr nowoczesności. Orientują się w nowinkach technicznych, uczestniczą w mediach społecznościowych. Jest to generacja otwarta na nowe wyzwania. Ważniejsze od posiadania dla generacji jest podnoszenie standardu życia i zbieranie doświadczeń życiowych. Generacja X myśli długoterminowo, spore grono tych osób to przedsiębiorcy, są pewni siebie. Wychowali się w wolnym rynku, biorą sprawy w swoje ręce i nie zważają na żadne autorytety. Dopiero po fakcie uczą się na swoich błędach. Pokolenie X stawia na rozwój osobisty oraz na naukę języków obcych. „Igreki” dążą do tego, aby praca była ich pasją. Nie mają problemu z jej zmianą, ważną kwestią dla nich jest atmosfera wśród pracowników. Pokolenie X lubi łączyć zakupione rzeczy ze swoją tożsamością.

Pokolenie Z/ XD- pokolenie Z wyłoniło się z części pokolenia Y. Są to ludzie, którzy nie znają świata bez telefonów, komputera, mediów społecznościowych. Funkcjonują zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym. Styl życia pokolenia Z kładzie duży nacisk na sport, słuchanie muzyki oraz… czytanie! Pokolenie facebooka zna już pracę pod presją czasu, uczy się organizacji, potrzebuje poczucia akceptacji oraz przynależności do różnych grup społecznych. Często kompetencje pracowników związane są z nowymi technologiami. Potrafią robić kilka rzeczy jednocześnie i jest to dla nich w pełni naturalne. Pokolenie Z lubi pracować w miejscu, które zapewni im ciągły rozwój i interesujące zadania i nie boi się odległości.

Pokolenie Henryków (najnowsza generacja konsumentów)- Henry lub Henryka (z ang. Henry) ceni sobie wygodę, niezależność, technologię i adrenalinę. Ma od 25 do 45 lat. Prawdopodobnie pokolenie to stanie się w Polsce wyższą klasą średnią. Nie są jeszcze bogaci, ale bardzo dążą do tego statusu majątkowego. Henry żyje wygodnie, często rozrzutnie i na kredyt. Pokolenie Henry wie, że pieniądze szczęścia nie dają, jednak odpowiednie pieniądze zapewnią im lepszy standard życia. Są to ludzie o otwartych umysłach, ciekawi świata i ufają instytucjom finansowym. Jest to grupa ludzi ambitnych i nie podatna na sztuczki marketingowe. Połowa Henryków biegnie po sukces, jednak cenią sobie życie według własnych wartości. Pokolenie Henry zwraca uwagę na emocje i kolekcjonowanie przeżyć. Henry żyje w dużym mieście lub na jego obrzeżach. Ceni sobie odpowiedni status majątkowy i bardzo boi się o jego utratę. Pokolenie Henry bardzo lubi podróże, jedzenie, filmy oraz czytanie. Henry lub Henryka korzysta z kredytów lub pożyczki. Posiada abonament sportowy lub medyczny.

Ja odnalazłam się doskonale w generacji Y. Jestem Milenialsem :), choć część siebie odnajduję również w pokoleniu Z oraz jako Henryka ;), ponieważ jednak żyję w czasach nowoczesności i bardzo lubię podążać za rozwijającym się światem.

A ty? Jakim typem konsumenta jesteś?